fbpx
//www.resortmocy.pl/wp-content/uploads/2020/04/co-to-jest-chip-tuning-v2.png

CO TO JEST CHIPTUNING?


Chip tuning polega na odblokowaniu rezerw, jakie dla silnika przewidział producent, a które nie są wykorzystywane lub są celowo zdławione. Producenci w wielu wersjach tego samego modelu pojazdu, stosują różne moce silników. Jeżeli silniki nie różnią się pojemnością a mają różną moc, to najczęściej konstrukcja i osprzęt silnika, pozostają takie same. O mocy finalnej decyduje więc oprogramowanie sterownika. Chip tunig to właśnie zmiana tego oprogramowania. Chip tuning uwalniamy potencjał.

  • Zwiększa moc pojazdu
  • Zwiększa moment obrotowy
  • Poprawia bezpieczeństwo
  • Z zachowaniem zasad eco-drivingu zmniejsza średnie zużycie paliwa
  • Polepsza dynamikę oraz elastyczność pojazdu

Jak się go wykonuje?


Chipy to nic innego jak modyfikacje oprogramowania sterującego silnikiem. Powszechnie takie oprogramowanie nazywa się mapami. W komputerze sterującym dokonuję się zczytania oprogramowania, następni wykwalifikowany technik dokonuję ich modyfikacji i kolejno, nowe oprogramowanie (mapy) wgrywane są do sterownika.

Rozpoznaje się dwa sposoby odczytu: 

  • pierwszy przez złącze OBD, który jest standardem dla silników diesla od 1 stycznia 2003 na terenie EU
  • drugi przez fizyczne rozebranie sterownika silnika i bezpośrednie zczytanie oprogramowania z pamięci mikrokontrolera

Sposób w jaki odczytywany jest program nie ma znaczenia. Znaczenie ma kto i w jaki sposób to oprogramowanie (mapy) modyfikuje. Nasi technicy doświadczenie zdobywali  w autoryzowanych serwisach wielu producentów. Ilość przeprowadzanych przez na chip tuningów i oddawanie pod modyfikacje nawet nowo odebranych, na gwarancji delara samochodów, niech świadczą o jakości naszych usług.

//www.resortmocy.pl/wp-content/uploads/2020/03/Wiedza-obraz2.png

Na czym polega chip tuning silnika?


Chip tuning to poprawienie programu sterującego pracą silnika. Robi się to w taki sposób by w optymalnym roboczym zakresie, dysponował lepszymi parametrami, kluczowymi dla pracy silnika.

Prace konstruktorskie na silnikiem są kosztowne i czasochłonne. Koncerny samochodowe opracowują mocny motor, który podlega homologacji a następnie dławią jego osiągi, by mieć „paletę” mocy, dla nabywców o różnej zasobności portfela. Na przykład: powstaje mocny 500KM silnik rzędowy, który później jest dławiony i oferowany w mocach 410KM oraz 450KM. W salonie, przy zakupie, następuje odwrócenie tej sytuacji. Podstawowy silnik ma moc 410KM, a za większe moce trzeba dopłacić. Chip tuning programowy wyrównuje te różnice.

Uzyskane efekty.


  • W sprawnych i prawidłowo eksploatowanych motorach następuję wzrost od 15% do nawet 25% mocy oraz momentu obrotowego (50-70KM i 250-350Nm)
  • można zaobserwować spadek średniego spalania od 1 do nawet 3 litrów na 100km, co przy pokonywanych średnio 10tyś km miesięczne, daje znaczne oszczędności
  • w trakcie przyspieszania, ze względu na większy moment, szybciej osiągana jest tzw. prędkość przelotowa
  • na wzniesieniach i przy nierównościach terenu, poprawia się elastyczność i skrzynia automatyczna lub kierowca nie musi zrzucać połówek, by wjechać na szczyt wzniesienia
0
    0
    Twój koszyk
    Twój koszyk jest pustyWróć do sklepu